تولید کننده و فروشنده ظروف یکبار مصرف کاغذی،چاپ لیوان کاغذی متناسب با سلیقه مشتری

آمار مطالب

کل مطالب : 30
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1
بازدید سال : 445
بازدید کلی : 1044

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان چاپ لیوان کاغذی و آدرس chaplivankaghazi-sabzcup.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






تبلیغات
سبزکاپ تولید کننده و فروشنده انواع ظروف یکبار مصرف کاغذی و تولید کننده ماشین آلات ظروف یکبار مصرف
نویسنده : م.سلطانی
تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1398
نظرات

 پس از گذشت مدت کوتاهی پس از توسعه فرآیند تولید کاغذ در چین که توسط T'sai Lun انجام شد، این تکنولوژی به دست کره ای ها رسید. کره ای ها، خیلی سریع با استفاده از مقادیر خامی به نام ماجی که ضایعات کنف و الیاف گیاهی هستند، شروع به تولید کاغذی به نام Hanji نمودند که در طول زمان از کاغذهای چینی فراتر رفته و شناخته شده اند. گفته می شود که این نوع کاغذ، بهترین کاغذ در دسترس در سراسر شرق آسیا می باشد.

کاغذ Hanji از پوست درونی درخت توت کاغذی ساخته شده است که نوعی درخت بومی کره است که در اطراف کوه های سنگی رشد می کند و در کره به اسم داک شناخته شده است. کتاب های چینی مطالبی در برداشتند که بیانگر آن بود که Hanji کره ای بسیار با کیفیت بوده و چینی ها از قرن دهم تاکنون همچنان از آن استفاده می کنند.

کاغذ Koryoji که در زمان سلسله Koryo ساخته شده بود با توجه به کیفیت بالایی که داشت یکی از محصولات برجسته در آن زمان به شمار می رفت. علی رغم رشد صنعت چاپ کاغذ در چین در زمان سلسله Koryo کاغذهای کره ای برای فروش به چین صادر شدند. رشد بی نظیر Hanji در دوره Koryo  یا Goryeo اتفاق افتاد که نشان دهنده افزایش کیفیت و استفاده از Hanji در ارتباط با چاپ بود.

 

سبزکاپ

ادامه مطلب ...

سبزکاپ تولید کننده و فروشنده انواع ظروف یکبار مصرف کاغذی و تولید کننده ماشین آلات ظروف یکبار مصرف

تعداد بازدید از این مطلب: 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : م.سلطانی
تاریخ : شنبه 1 تير 1398
نظرات

استفاده از لیوان یک بار مصرف کاغذی و سایر ظروف کاغذی در بین افراد جامعه بسیار رایج شده است. یکی از این ظروف که امروزه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، لیوان هایی از جنس کاغذ یا فوم است که در این مقاله به بررسی مزایا و معایب آن ها می پردازیم.

سبزکاپ(لیوان یکبار مصرف کاغذی)

 

استفاده از ظروف یک بار مصرفی که از مشتقات نفتی تهیه شده‌اند، به دلیل آلودگی‌های زیست‌محیطی که ایجاد می کنند با مخالفت‌های بسیاری روبرو شده است و ظروف یک بار مصرف با پایهٔ گیاهی (سلولوزی) در حال جایگزین شدن با آن است ولی به علت محدودیت های فیزیکی و شیمیایی ظروف سلولوزی این روند بسیار کند پیش می رود.

لیوان یکبار مصرف کاغذی با پایه گیاهی، پس از ورود به محیط‌ زیست سریعا توسط میکرو ارگانیسم‌ های خاک تجزیه می‌شوند و به چرخه زمین باز می‌گردد. در کشور ما با رشد روز افزون استفاده از ظروف یکبار مصرف و به تبع آن تولید بسیار ظروف PP* و پلیمری که تجزیه ناپذیر هم هستند، شهرداری‌ها برای معدوم کردن این مواد پلاستیکی دچار مشکلات بسیار و هزینه‌های هنگفتی شده اند.

تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی و همچنین لیوان یکبار مصرف کاغذی که زیر مجموعه ای از ظروف یکبار مصرف گیاهی است به دلیل کاهش بار مالی و تجزیه‌پذیر بودن آن مورد حمایت دولت است . سالانه هزاران تن پلاستیک در صنایع یکبار مصرف، مصرف می شود و متاسفانه زمان تجزیه این مواد پلی استایرنی و پلاستیکی حدودا بین 300 تا 500 سال طول می کشد که این موضوع برای انسان و محیط زیست به شدت مضر است.

* آشنایی با علائمی که در کف ظروف یکبار مصرف حک شده‌اند:

یکی از این علائم PP یا ظروف "پلی‌پروپیلن" است که برای جابه‌جایی فرآورده‌های غذایی داغ از قبیل آش و حلیم با دمای بالاتر از 70 درجه سانتی‌گراد استفاده می‌شود. همچنین برای بسته‌بندی فرآورده‌های لبنی مانند ماست، خامه و پنیر نیز استفاده می‌شود.

ظروف با علایم PS یا ظروف "پلی‌استایرن" تنها برای فرآورده‌های غذایی در دمای عادی و کمتر از 70 درجه سانتی‌گراد توصیه می‌شوند و نمی‌توان از آن برای نوشیدنی‌های داغ مانند چای، شیر و قهوه، فرآورده‌های غذایی با دمای بالا و فرآورده‌های خوراکی چرب مانند کره و مارگارین استفاده کرد.

لازم به ذکر است که ظروف پلاستیکی و فوم به شدت سمی و سرطان زا هستند زیرا  استایرن در ترکیبات پلیمری آزاد می گردد و این باعث می شود ظروف پلی استایرن یکبار مصرف، برای مواد غذایی گرم و داغ به هیچ وجه مناسب نباشد. اهمیت سلامتی مردم و محیط زیست، استفاده از ظروف گیاهی بر پایه نشاسته را اجتناب ناپذیر کرده است و همچنین تجزیه ظروف گیاهی در خاک و بی ضرر بودن آن ها یک مزیت مهم جهانی است.

لیوان یکبار مصرف کاغذی از مواد گیاهی مثل نشاسته ذرت، سیب زمینی و گندم ساخته شده و از موم عسل، روغن‌های گیاهی و گلوتن در تولید آن‌ها برای ایجاد ویژگی ضد آب (آب گریزی) استفاده شده، و همچنین از هیچ مواد شیمیایی در تولید لیوان یکبار مصرف کاغذی استفاده نشده است. به همین دلیل در هنگام استفاده از مواد داغ و چرب هیچگونه مواد مضری از آن وارد غذا نمی‌شود. به عبارتی این ظروف هیچگونه واکنش های شیمیایی در تماس با مایعات و غذاهای داغ ندارند.

مزایا و معایب لیوان‌های کاغذی و فومی

استفاده از لیوان یک بار مصرف کاغذی و سایر ظروف کاغذی در بین افراد جامعه بسیار رایج شده است. یکی از این ظروف که امروزه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، لیوان هایی از جنس کاغذ یا فوم است که در ادامه به بررسی مزایا و معایب آن ها می پردازیم.

لیوان های یک بار مصرف فومی

قسمت مهمی از لیوان های فومی از موادی به نام پلی استایرن تشکیل شده است. پلی استایرن نوعی پلاستیک است که از نفت سبک به وجود می آید و از لحاظ شکل ظاهری بسیار شبیه اسفنج می باشد. یکی از خواص اصلی پلی استایرن، عایق بودن آن می باشد که به حفظ گرمای نوشیدنی داغ کمک می کند. همچنین سبب می شود تا داغی نوشیدنی به بیرون لیوان نرسد و دست فرد را نسوزاند. در لیوان یکبار مصرف کاغذی، لایه درونی که با نوشیدنی در تماس است، توسط پلی اتیلن و یا پوششی موم‌ مانند پوشیده شده است تا از نفوذ مایع به خارج از لیوان جلوگیری کند. لیوان یکبار مصرف کاغذی خاصیت عایق بودن لیوان های فومی را ندارند و به راحتی سرما یا گرمای نوشیدنی داخل لیوان به دست فرد می رسد و نوشیدنی داغ سرد می شود.

مقایسه لیوان های کاغذی و فومی

  1. قابلیت بازیافت و تجزیه پذیری

بسیاری از لیوان های کاغذی که برای مصرف نوشیدنی های گرم مورد استفاده قرار می گیرند، قابل بازیافت نیستند. باید اذعان کرد که لیوان های فومی هم تجزیه پذیر نیستند و مدت زمان زیادی، بدون تغییر در محیط زیست باقی می مانند. اما به دلیل اینکه هزینه تولید لیوان یکبار مصرف کاغذی حدود دو و نیم برابر لیوان های فومی است، لیوان های فومی ارجحیت دارند.

  1. عایق بودن

لیوان های فومی در مقایسه با لیوان های کاغذی خاصیت عایق بودنشان بیشتر است. با همه این ها، بهترین ظروف برای نگهداری مایعات و غذاهای داغ، ظروف شیشه ای هستند که مواد شیمیایی مضر را وارد غذا نمی کنند و منجر به بروز سرطان نمی شوند

  1. سازگاری با محیط زیست

چنانچه بخواهیم سازگاری با محیط زیست را بین لیوان های کاغذی و لیوان های فومی مقایسه کنیم، باید بگوییم که بر خلاف آنچه تصور می شود، لیوان های فومی در اولویت قرار دارند. اگر چه لیوان یکبار مصرف کاغذی قابل بازیافت هستند، اما معمولا حدود 20 سال طول می کشد تا در طبیعت تجزیه شوند. این مدت زمان طولانی به دلیل پوشش مومی شکل درون لیوان های کاغذی شکل است .

  1. از لحاظ صرفه اقتصادی و هزینه مصرفی

تولید لیوان یکبار مصرف کاغذی بیشتر از لیوان های فومی به ماده خام نیاز دارد که تهیه این ماده خام، سال ها به طول می انجامد و به صرف انرژی و هزینه بسیار زیادی نیاز دارد. برای تولید لیوان های کاغذی در مقایسه با لیوان های فومی، 12 برابر آب و 36 برابر برق بیشتری مصرف می شود.

خطرات استفاده از ظروف فومی برای نگهداری نوشیدنی داغ

اگر چه ظروف فومی به لحاظ اقتصادی و زیست محیطی بر ظروف کاغذی ارجحیت دارند، اما بی خطر نیستند. ظروف فومی در تماس با مایعات داغ، می توانند برخی سرطان ها و سایر مشکلات سلامتی را ایجاد کنند، زیرا ماده پلی استایرن موجود در لیوان های فومی، در تماس با گرمای زیاد و استفاده در ماکروویو، ذوب و شکسته شده و موادشیمیایی مانند بنزین و استایرن را به داخل مایع می رساند. در نتیجه نوشیدن این موادشیمیایی، بستر مناسبی را برای ابتلا به انواع سرطان ها و بیماری ها فراهم می کند .

هم چنین مواد شیمیایی موجود در این ظروف منجر به مشکلات زیر خواهد شد:

- سرطان سینه

- سرطان پروستات

- مشکلات تیروئید

- بی نظمی های قاعدگی زنان

- خستگی عمومی

- سردرد

- افسردگی

- مشکلات کلیوی

- سوزش پوست و چشم

- مشکلات گوارشی

- هموگلوبین کم

- ناهنجاری کروموزومی

- مشکلات سیستم لنفاوی

به چند نکته توجه نمایید:

- سعی کنید به صورت مداوم از ظروف پلاستیکی و فومی و کاغذی برای نگهداری غذا و مایعات استفاده نکنید.

- بهترین ظروف برای نگهداری مایعات و غذاهای داغ، ظروف شیشه ای هستند که به دلیل ساختارشان مواد شیمیایی را وارد غذا نمی کنند و منجر به بروز سرطان نمی شوند. همچنین از لحاظ اقتصادی مناسب ترند و قابلیت بازیافت نیز هستند.

 

 

سبزکاپ(چاپ لیوان تبلیغاتی)

 

با تمام مزایا و معایبی که در مورد ظروف یکبار مصرف ارائه شده است بهتر است که افراد از ظروف یکبار مصرف کاغذی که پر مصرف ترین آن ها لیوان یکبار مصرف کاغذی است استفاده نمایند. اگرچه که این گونه ظروف هم دارای معایبی هستند اما در مقایسه با ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گزینه بهتری می باشند.

جنس کاغذی که در تولید لیـوان کاغذی تبلیغاتی به کار می رود، نوعی کاغذ بهداشتی و مخصوص می باشد که در طی پروسه تولید و بسته بندی مواد غذایی به کار می رود. این نوع کاغذها که در تماس مستقیم با مواد غذایی می باشند متشکل از کاغذ پایه با گرماژ متفاوت و دارای پوشش پلی اتیلن می باشند. استفاده از پوشش پلی اتیلن باعث می شود این کاغذها در محیط زیست زودتر بازیافت شوند و به محیط زیست کمترین صدمه را وارد نمایند و همچنین در تماس با مواد غذایی کمترین تأثیر شیمیایی را بر روی آن ها داشته باشند و کاملآ بهداشتی باشند.

از طرف دیگر این پوشش پلی اتیلن موجب جلوگیری از انتقال رطوبت مایعات به سطح بیرونی لیوان می شوند. امروزه در سراسر دنیا و همچنین در ایران چاپ لیوان کاغذی برای شرکت ها و به خصوص برند ها بصورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. با گسترش کمپین های حمایت از محیط زیست استفاده از لیوان های کاغذی و سلولوزی بسیار رایج و مرسوم شده است.

همانطور که دیده اید از ظروف یکبار مصرف کاغذی به خصوص لیوان یکبار مصرف کاغذی در حوزه تبلیغات هم استفاده می شود. به دلیل استفاده از کاغذ مخصوصی که در تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی به کار می گیرند چاپ اشکال متفاوت مانند لوگو، نام برند، طرح های متنوع دیگر و استفاده از رنگ های مختلف این گونه ظروف را به یک راه تبلیغاتی پر بازده و کم هزینه تبدیل کرده است.

چاپ لیوان تبلیغاتی برای صاحبان مشاغل، از جمله رستوران ها، کافه ها و فست فودها، بانک ها و ... راهی ارزان برای تبلیغات به شمار می رود. چاپ لیوان تبلیغاتی و ایجاد طرح های خاص مربوط به یک بیزینس می تواند راهی برای شناساندن محصولات، برند، یا هر مورد دارای اهمیت، به مخاطبان می باشد. قابل توجه است که چاپ لیوان کاغذی با ایجاد طرح های زیبا می تواند در نظر بیننده چشم نوازتر باشد و این امر می تواند در زمینه تبلیغات کمک کننده باشد و بازده بیشتری داشته باشد.

سبزکاپ تولید کننده و فروشنده انواع ظروف یکبار مصرف کاغذی و تولید کننده ماشین آلات ظروف یکبار مصرف

تعداد بازدید از این مطلب: 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید
گروه تولیدی صنعتی سبزکاپ فعالیت خود را از سال 88 در زمینه ساخت قطعات و قالب های ظروف کاغذی شروع کرد که شامل: انواع لیوان کاغذی در سایزهای متفاوت،بشقاب و پیش دستی کاغذی،لیوان چای، ساخت دستگاه پیش دستی با مکانیزم هیدرولیک می باشد. این شرکت با فروش بهترین برندهای تولید کننده دستگاه های یک بار مصرف کاغذی و واردات دستگاه های فوق در زمره شرکت های معتبر فروشنده مستقیم ماشین آلات می باشد.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود